onsdag 22 maj 2013

Min investerarstrategi!


Under fliken "Aktier och andra investeringar" kan du läsa en sammanfattning av min "aktiekarriär" .

Men i detta inlägg så tänkte jag redovisa den strategi jag använt under dessa 2 och 1/2 år som
trots sin enkelhet ändå har givit mig en avkastning på +60 %.

Jag satt en kväll och läste Avanzas (placera.nu)() analyser och såg att huvuddelen av alla aktier som köprekommenderats, steg en liten tid efter publicering. Det är ju självklart egentligen, att när någon med stort inflytande rekommenderar något så följer den stora massan detta. Och om man då är först eller väldigt tidigt att se rekommendationen och kan köpa innan alla andra och sälja när alla har köpt, då borde man ju kunna tjäna stora stålar?
Jag gjorde ett system av det och hittade ett program (Right Web Monitor Pro) som jag fick att scanna av hemsidan en gång i minuten och som vid publicerad rekommendation direkt skickade ett epost till min mobil. Min mobil vibrerade och jag kunde genom Avanzaappen köpa aktien som rekommenderats.
Detta fungerade inte riktigt som jag först föreställt mig, men då hade jag också väldigt höga förväntningar.
Jag hade inte räknat med att om 9 aktier går upp 1 procent med den tionde går ner 10 procent så ligger man i slutändan ändå back. Detta kom att hända. Det blev några riktiga ras men också några riktiga skott uppåt.

Men detta är då kort och gott grunden i hur jag investerat. På senare tid har det dock blivit att jag även köpt på andra sidors analyser.
Så länge man kan köpa billigt och sälja dyrt, så spelar det ingen roll hur avancerad systemet som man investerar efter är.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar