måndag 13 maj 2013

Dagsrapport

Aktier
Tankade Balder idag efter rekommendationen i börsveckan. Börsveckan är en tidning som kommer varje helg. I den publiceras analyser som tydligen är värdefulla då aktierna som blir rekommenderade oftast stiger ett par procent på första bankdagen efter publiceringen. Balder steg 2,7% ganska direkt vid börsöppning så jag hann inte köpa för billigare, men jag antar efter att ha läst analysen att den kommer öka mer än 2,7 (på kort sikt). Som ni kanske märker så är det ingen raffinerad investeringsstrategi som jag använder, men den har ju bevisligen funkat. Kommer att mer ingående förklara strategin/filosofin i ett annat inlägg.

För övrigt så gick min portfölj upp 1,8 % idag. Vitrolife har sedan jag köpte stadigt gått uppåt, och jag planerar inte att sälja fören jag tror mig se en peak. NE B har nog däremot inom en snar framtid gjort sitt i min portfölj.




Poker
I pokern blev det en surgubbe graf för gårdagens samt dagens spelande(sjukt hur allt ska svänga jämt), men det blev ett plus på 600kr åtminstone. Klickade i ungefär 6 timmar. :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar