torsdag 16 maj 2013

Magdalena In de Betou

Poker


Lirade 3 timmar poker idag, gick inge vidare, -400kr. Skyller på otur..
Hursomhelst, B-kändisen Magdalena In de Betou satte sig vid mitt bord idag och då blev jag väldigt nyfiken. Många pokersiter betalar kändisar (som en del av deras marknadsföringsstrategi) för att ge folk blodad tand för poker. Pokerstars som är den ledande pokerklienten har anlitat Rafeal Nadal och har genom reklamfilmer bildat uppfattningen hos folk att han spelar poker, detta för att värva fler spelare till borden. Men i själva verket så har Nadal totalt endast spelat ett fåtal pokerhänder.
Svenska Spel (som jag spelar hos) har haft med Magdalena i en del klipp där de pratat om kommande storturneringar som SM i onlinepoker t.ex. De marknadsför även en måndagsturnering i hennes namn, denna.
Men i detta fall så spelar Magdalena sedan innan mycket poker och har tydligen vunnit en finsk turnering som gav henne 160.000kr.
Så när hon idag satte sig vid mitt bord så blev jag som sagt väldigt nyfiken om hon var den duktiga inbitna pokerspelare som  hon framställs som. 
Men icke, nybörjarmisstag efter nybörjarmisstag, hon limpade preflop, donkbetade med potbets, och spelade nästan 70 % av alla händer. Jag vann ett par potter mot henne, som denna till exempel: 


Där jag öppnade på knappen preflop, hon synar såklart på bigblind, och när flop kommer så donkar hon med ett potbet. Konstiga termer för en som inte spelar såklart, men en medelspelare på denna nivå förstår att detta är någonting man förlorar på i längden. Det kan ju vara så att hon var full, eller att hon av någon anledning inte spelade seriöst, eller att någon annan spelade på hennes konto(det var hennes konto iallafall, det vet jag). 

Varför är jag då så cynisk mot spelföretagens marknadsföring? Det är ju denna som delvis gör att jag kan plussa på poker i längden. Jo för att det är så djävulskt surt att vara den som förlorat trots att man spelat bäst. Godnatt!

"Holding on to anger is like grasping a hot coal with the intent of throwing it at someone else; you are the one who gets burned." Buddha

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar